Top al celor mai ieftine masini ce pot fi cumparate cu Rabla
Pana la finele anului viitor, aproximativ 10.000 de masini noi mai pot fi achizitionate prin Programul Rabla.Dacia, Chevrolet, Fiat, Citroen, Peugeot sau Renault sunt cateva din modelele care mai pot fi cumparate prin programul guvernamental, noteaza Romania libera.
Pentru a-si atrage clientii, dealerii ofera spre vanzare modelele mai ieftine.
Astfel, cea mai ieftina masina care mai poate fi cumparata prin Programul Rabla 2010 este o Dacia Logan. Aceasta costa 3.610 Euro, cu TVA inclus, insa nu are niciun fel de dotare.
Romanii mai pot cumpara un Chevrolet New Spark 1.0 DOHC 68 CP Spark cu aer conditionat, echipat cu motorizare Euro 5 cu taxa de poluare zero, ABS si 6 airbaguri, la numai 5.200 de euro. O alta optiune este Citroen C1 1.0 cu un motor Euro 5 pe benzina si 68 CP, pentru care cei interesati trebuie sa scoata din buzunare 5.300 euro.
Dealerii Ford ofera la achizitionarea unui Ford Fusion prin programul Rabla si un tichet cadou de 900 de euro. Astfel un Ford Fusion, cu motorizare 1.4, 80 CP, Euro 4 ajunge sa coste 6.900 de euro plus taxa auto.
Un tichet are valoarea de 3.800 lei, iar romanii pot da maximum trei tichete (11.400 de lei) la achizitionarea unei masini noi.
Pana la inceputul lunii noiembrie 2010, prin Programul Rabla au fost distribuite catre REMAT-uri aproximativ 190.000 de tichete si au fost cumparate peste 53.000 de masini.
Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat, recent, ca intentioneaza ca prin Programul Rabla 2011 sa poata fi acordate cate patru tichete in loc de trei, de cate 3.000 de lei, pentru casarea masinilor vechi, si cate trei tichete in loc de unul, de cate 17.000 lei, pentru tractoare.
In plus, Ministerul Mediului intentioneaza sa majoreze taxa auto din ianuarie 2011 si sa introduca plata taxei si pentru motoarele Euro 5, care sunt exceptate, in prezent, de la aceasta obligatie.
Vezi mai jos un top al celor mai ieftine masini ce pot fi cumparate cu Rabla:
1. Dacia Logan 3610 euro
2. Chevrolet new spark 5200 euro
3. Dacia Logan Preference 5259 euro
4. Citroen C1 5300 de euro
5. Peugeot 107 5486 euro
6. Renault symbol prima 5600 euro
7. Peugeot 206 6450 euro
8. Ford Fusion 6900 euro
9. Fiat Linea Active 7300 euro
Soferii agresivi risca cinci ani de inchisoare
Noua initiativa legislativa se bazeaza pe modelul unei legi spaniole care defineste comportamentul agresiv in trafic ca fiind "conducerea unui autovehicul sau ciclomotor intr-un mod temerar si punand in pericol viata si integritatea persoanelor sau manifestand dispret pentru normele si securitatea rutiera".
Soferii care vor incalca legea risca sa stea dupa gratii pana la cinci ani de zile. In Spania, aceeasi pedeapsa o primesc si cei care, potrivit articolului 379, conduc un autovehicul sau ciclomotor cu o viteza care depaseste cu 70km/h in zona urbana sau cu 80km/h in zona interurbana viteza legala de pe sectorul respectiv de drum.
"In ultima vreme, au fost mai putine cazuri de comportament agresiv la volan, dar iata ca ele persista. Cel mai recent este cel de la Craiova, unde un pieton baut si care traversa neregulamentar a fost batut de un sofer. Trebuie sa gasim o solutie pentru a stopa violentele din trafic. Modelul spaniol este unul riguros si ar fi necesar si in Romania, pentru a stopa valurile de agresiuni intre participantii la trafic", a declarat, pentru Gandul, Lucian Dinita, seful Politiei Rutiere.
Sursa http://www.e-transport.ro
Productia de masini Dacia va depasi nivelul de 500.000 de unitati dupa anul 2012, cu 50 la suta mai mult decat in acest an, potrivit lui Jacques Chauvet, presedintele Dacia.
Cresterea productiei se va datora unei noi uzine Dacia din Tanger, cea de-a treia din cadrul grupului Renault pentru brandul romanesc, relateaza Ziarul Financiar.
Potrivit lui Chauvet, capacitatea de 400.000 de unitati va fi atinsa in Tanger cu ajutorul a doua linii de asamblare, prima urmand a fi inaugurata in 2012.
Pe aceasta prima linie vor fi fabricate doua noi modele Dacia, pe platforma Logan.
Renault este printre putinii producatori auto care isi majoreaza capacitatile de productie. De exemplu, in aceasta luna Opel a anuntat inchiderea unei fabrici din Belgia.
Sursa http://www.e-transport.ro
Un tânăr de 21 de ani a dat în judecată Brigada Poliţiei Rutiere pentru că i-a fost ridicată maşina parcată în apropierea unei treceri de pietoni şi a câştigat procesul.
Este vorba despre o familie din localitatea prahoveană Plopeni. Autoturismul a fost ridicat în Bucureşti, pentru că, susţineau oamenii legii, a fost parcat la mai puţin de 25 de metri de o trecere de pietoni. Totul s-a întâmplat anul trecut în februarie. Tânărul prahovean, Vlad Andrei Vlaicu, student în Bucureşti la Politehnică în anul 3, a parcat seara maşina în apropierea unei discoteci, în Sectorul 6 al Capitalei.
Dimineaţă, când a vrut să plece la examen, a constatat cu stupoare că maşina nu mai este. "M-a sunat şi mi-a spus că nu găseşte maşina. Era şocat, la fel şi eu, mai ales că maşina o cumpărasem doar de câteva luni", ne-a povestit Georgeta Vlaicu, mama tânărului, care l-a şi reprezentat în instanţă.
"A FOST O AMBIŢIE"
În cele din urmă, tânărul a aflat că maşina nu i-a fost furată, ci ridicată pentru că a fost parcată la mai puţin de 25 de metri de trecerea de pietoni. Cum ştia că dreptatea este de partea lui, a dat Brigada Poliţiei Rutiere în judecată. De ce au ajuns în instanţă? "A fost o ambiţie. Nu am avut avocat. Eu m-am dus la proces cu fiul meu. În instanţă nu au putut prezenta nici o probă că maşina nu a fost parcată legal. Am solicitat iniţial pozele pe care le-au făcut când au ridicat maşina. Mi-au zis că numai în instanţă le pot vedea. Aşa că i-am dat în judecată", a precizat Georgeta Vlaicu.
Deşi ştiau că lupta cu "statul" nu este chiar uşoară, prahovenii nu au renunţat. "Am studiat hotărârea Consiliului Local din Sectorul 6. Acolo scria că o maşină este ridicată numai dacă încurcă circulaţia, dacă nu încurcă, atunci îi sunt blocate roţile", a povestit Georgeta Vlaicu. Bătălia a fost acum câştigată, iar prahovenii au şi un sfat: "Le spun tuturor să nu se lase. Să nu le fie teamă", a recomandat Georgeta Vlaicu. "Nu e normal să îţi ridice aşa maşina. E ca şi cum ţi-ar lua casa pe sus. E un abuz", a spus şi tatăl tânărului, Nicolae Vlaicu.
Tânărul nu a vrut daune. Instanţa a hotărât să i se returneze contravaloarea amenzii, adică 120 de lei, şi banii plătiţi pentru recuperarea autoturismului, adică 500 de lei.
Sursa www.jurnalul.ro